Nov 11, 2010

Cinta Terlarang..



Assalamualaikum buat sahabat2 ana yg dirahmati Allah sekalian..

Entry ana kali ni ttg "Cinta Terlarang".Nape ek ana tbe2 nak cite psl ni?slh 1 sbbnya ana rase sgt sedih dgn isu remaja pd zaman ini bila mana kt terlalu taksub dgn cinta sesama manusia sehingga kt tlh langgar dari norma kehdpn sbg Muslim atau lumrah seorg manusia..

"Eh,serius je entry kali ni ana."mmg kene serius!!tdk boleh tdk isu ini sudah jdi spt darah daging dlm budaya hidup kt sampaikan sudah bernanah dan berulat!!
Cinta terlarang itu adalah cinta seorg gadis kpd seorg lelaki sehingga sanggup serahkan mahkota kegadisan kpd lelaki durjana itu..



Ataupun cinta Adam Lambert kpd kekasih seumpama dgnnya yg sudah meletakkan nafsu sesama lelaki itu teragung..



Ataupun cinta manusia kpd nafsu serakah sehingga wanita dan kanak2 yg tdk b'dosa dirobek2 kemaluan mrk..


Nauzubillah, bile hati mamandu jiwa yg kosong dgn iman dan akal yg hlg rasional membuta tuli mewarkan bahwa; "Tuhanku adalah Nafsuku!!".
Maka cinta terlarang itu spt bunga mawar yg hanya tampak indah tp b'duri rantingnya, bile tertusuk dek jari yg cantik, darah akn mengalir dan dibiarkan tanpa dirawat, akhirnya jadilah luka yg membusuk!

Ya!Puncanya bile diri hilang rasa malu, maka hilanglah iman, bila iman telah jauh dari pelusuk hati, maka mudahlah syaitan membisik kata sukma yg menipu!

Rasulullah saw bersabda; “Cabang iman itu terdapat 63 bahagian. Sedang malu itu sebahagian daripada iman.” (Bukhari:9 & Muslim:151)

Rasulullah saw bersabda lagi;
“Sesungguhnya jika Allah mahu menghancurkan seorang hambaNya maka ia akan menghilangkan rasa malunya, maka jika telah dicabut rasa malunya kamu tidak akan menjumpainya lagi kecuali ia membenci dan dibenci dan dicabutlah rasa amanah darinya. Maka jika dicabut rasa amanah darinya engkau tidak akan menjumpainya kecuali ia khianat dan mengkhianati dan jika engkau tidak menjumpainya kecuali ia khianat dan mengkhianati dicabutlah rasa kasih sayang daripadanya. Dan jika kasih saying dicabut darinya maka engkau tidak menjumpainya melainkan ia dikutuk dan dilaknat. Maka dicabutlah keislaman darinya.” (Ibnu Majah:4054)

Apakah kamu tidak perhatikan orang-orang yang mengaku beriman kepada apa yang telah diturunkan kepadamu dan apa yang telah diturunkan sebelum kamu? Mereka hendak berhakimkan taghut, sedangkan mereka diperintahkan mengengkari taghut. Dan syaitan bertujuan menyesatkan mereka dengan penyesatan yang sebenarnya. (An-Nisa’ : 60)


Kepada ciptaan terindah yg bergelar seorg gadis, janganlah dibiarkan maruahmu diinjak2 syaitan bertopengkan manusia itu..
Kepada jejaka bakal pemimpin dunia, janganlah mengikut kaum Nabi Luth yg bangga bertunjangkan peribadi homoseksual dan tegar membuat auna kpd manusia seluruhnya..

Kehancuran demi kehancuran akan kita bina jika penyakit cinta terlarang ini kt ambil endah sambil lewa..Janji Allah itu pasti spt yg tlh disebut di dlm Al-Quran, mafhumnya:

Dan orang-orang yang tidak menyembah ilah yang lain beserta Allah dan tidak membunuh jiwa yang diharamkan Allah (membunuhnya) kecuali dengan (alasan) yang benar, dan tidak berzina, barangsiapa yang melakukan demikian itu, niscaya dia mendapat (pembalasan) dosa (nya), (yakni) akan dilipat gandakan azab untuknya pada hari kiamat dan dia akan kekal dalam azab itu, dalam keadaan terhina, kecuali orang-orang yang bertaubat, beriman dan mengerjakan amal saleh; maka mereka itu kejahatan mereka diganti Allah dengan kebajikan. Dan adalah Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. ” (QS. 25:68-70)


Azab yg buruk juga tlh ditimpa ke atas kaum Nabi Luth, dan tdk mustahil hal ini akn t'jadi kpd zaman kt ini..

Nabi Ibrahim bertanya, “Apakah urusan kamu sekalian, wahai para utusan?” Mereka menjawab, “Sesungguhnya kami diutus kepada kaum yang pendosa (kaum Luth), agar kami timpakan kepada mereka batu-batu dari tanah yang (keras) yang ditandai di sisi Tuhanmu untuk (membinasakan) orang-orang yang melampaui batas.” (Adz-Dzariyat: 31-34)


huhu..demi kasih ana kpd sume manusia yg ada kat dunia ni, ana tak sanggup lihat kehancuran manusia. Allah tlh meletakkan kt pd martabat seorg khalifah yg plg tinggi,tp kt sia-siakan kerna diri telah buta dgn nikmat dunia yg sementara. Spt firman Allah yg bermaksud;

''Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: ''Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.'' Mereka berkata: ''Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?''. Tuhan berfirman: ''Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui''(Al-Baqarah:30)

Kembalilah kt kpd Allah, Pemilik hati kt yg hakiki. Letakkan Cinta kt kpd Allah yg Maha Sempurna dan Yang Berkuasa ke atas kt..ana ambil 1 rangkap kata2 ttg cinta kpd Allah sbg mengakhiri entry ana kali ini dan moga menjadi bingkisan hati buat kt sume..

"Orang yang asyik Cinta kepada Allah ialah orang yang membebaskan dirinya dari segala nafsunya, dan sebagai akibat daripada itu, dia hanya menyibukkan dirinya berzikir kepada Allah subhanahu wa ta`ala. Dia sentiasa melaksanakan segala tugas-tugas yang Allah suruhkan kepadanya, dia melihat kebesaran Allah dengan mata hatinya. Nur Allah dan kebesaran-Nya menguasai dan menghiasi seluruh jiwanya, sehingga kosong hatinya dari apa saja melainkan Allah. Dia telah minum air cinta yang jernih daripada-Nya. Tersingkaplah segala Hijab sehingga jelas baginya. Maka jika ia bercakap, dia tidak bercakap melainkan bersama Allah. Dari mulutnya tidak keluar satu perkataan melainkan Allah. Demikian jua jika ia bergerak, maka gerak itu atas perintah Allah, dan jika ia mendiamkan diri, dia bersama Allah. Pokoknya segala apa saja gerakan, perkataan dan fikirannya hanyalah kerana Allah dan bersama Allah." - sumber dari http://cahayamukmin.blogspot.com/2008/08/cinta-kepada-allah.html.
Waallahua'lam..


1 comment:

master.nuff said...

terimakasih. sungguh mendalam maksudnya ;)