Feb 9, 2011

Ei,Geramnya!!!!


Assalamualaikum w.b.t.

Comelkan budak kecik kat gambar atas ni??Ei!!!!Ana GERAM sangat2 kat dia yang bernama NUR AIN MASYITAH ni!!!!
Rasa nak gigit2 pun ada..
Rindu dengan keletah Masyitah yang manja dan nakal!
Rindu dengan Masyitah yang kuat makan!
Rindu dengan Masyitah yang nak ditocangkan oleh ana!
Rindu dengan Masyitah yang suka main kejar2!
Rindu dengan Masyitah yang nak dipangku oleh ana!

Geramnya!!
Jauh sangat dari die!
Kalau dekat, ana dah culik dia nak buat peluk time tidur dan main dengan dia..
Huhu..Apakan daya, dia jauh beratus batu dari ana..huhu..
Geramnya!!

Sedarkah Kita Umat Islam Akhir Zaman??


Assalamualaikum w.b.t

Ana nak share 1 note dari seorang sahabat kat FB tentang Umat Islam makin mengikuti langkah-langkah Yahudi dan Nasrani. Nauzubillah.. Kenapa budaya yang tak elok mesti diikut?Kenapa kita tak ikut semangat Yahudi yang sanggup bermatian kerana agama mereka?Mengikut kebijaksanaan Yahudi dalam meningkatkan ekonomi negara dan mendidik anak2 muda menjadi lebih genius itu lebih baik..Cuba kita selusuri perkongsian berikut:

Gothik Melayu semakin berleluasa. (Sekadar Gambar Hiasan)

Umat Islam Mengikuti Langkah-langkah Yahudi dan Nasrani

Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, Bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka." Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?" Nabi saw. menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka".

(H.R. Muslim)

Punk bukan budaya Muslim.

Keterangan

Umat Islam akan mengikut jejak langkah ataupun "carahidup" orang-orang Yahudi dan Nashrani, hinggalah dalam urusan yang kecil dan perkara-perkara yang tidak menasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nashrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekali pun, orang Islam akan terus mengikuti mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabdaan Rasulullah saw. ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mereka banyak meniru "carahidup" Yahudi dan Nashrani samada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nashrani dan ramai pula orang yang menjadi alat dan tali barut mereka.

Ya Allah! Selamatkanlah kami daripada mereka.

40 Hadith tentang Peristiwa Akhir Zaman ini dipetik dari buku yang telah di susun oleh Abu Ali Al Banjari An Nadwi (Ahmad Fahmi Zamzam)



Semakin parah keadaan masyarakat Malaysia sekarang sebagai petanda akhir zaman.

Dalam kelalaian kita kepada budaya jahiliah ni, sedar tak sedar Allah telah banyak timpakan musibah kepada kita sebagai peringatan dan kifarah dosa kepada kita.Tapi kita masih leka dan terus hanyut dengan keseronokan yang indah dimata, tapi terseksa ruhani..


Ingatkah kita kepada Tragedi 11/9?



Sungguh menarik. Baca dari awal hingga akhir. Jika anda seorang yang skeptikal, teruskan saja pembacaan anda, jangan henti sekerat jalan kerana sebenarnya ia amat menarik.
Malah, boleh dikatakan, ia juga agak menakutkan! (terutama tips yang bahagian akhir tu)
  1. Nama ‘NEW YORK CITY’ terbina dari 11 huruf & Nama ‘AFGHANISTAN’ juga terbina dari 11 huruf
  2. Nama pengganas yang pernah membuat ugutan untuk menyerang Menara Berkembar (NY Twin Towers) pada tahun 1995 adah ‘Ramsin Yuseb’. Nama ini terbina dari 11 huruf. Nama ‘GEORGE W BUSH’ juga terbina dari 11 huruf.
  3. New York adalah negeri ke 11 bagi Negara US
  4. Kapal terbang pertama yang melanggar Twin Towers adalah Penerbangan no 11. (flight number 11). Kapal terbang ini membawa 92 penumpang. 9 + 2 = 11
  5. Kapal terbang kedua yang melanggar Twin Towers adalah Penerbangan no 77 (flight number 77). Pesawat ini membawa 65 penumpang. 6 + 5 = 11
  6. Tragedi ini berlaku pada 11hb September. Ia juga dikenali dengan peristiwa 9/11. 9 + 1+ 1 =11. Fakta angka (tarikh) 9/11 ini menyerupai nombor kecemasan Negara US iaitu ‘Rescue 911’
  7. Jumlah semua mangsa yang terlibat dalam tragedi tersebut ialah 254 orang. Maka, 2+5+4=11.
  8. 11 September adalah hari yang ke-254 dalam setahun kalendar. Maka, 2+5+4=11
  9. Peristiwa pengeboman besar yang berlaku selepas daripada insiden Twin Towers New York City ialah di Madrid pada 3/11/2004. Maka, 3+1+1+2+0+0+4=11
  10. Tragedi di Madrid ini berlaku 911 hari selepas tragedi ‘9/11’ di New York
  11. Menurut fakta Bangunan ‘Twin Towers’ ini dikatakan mempunyai 110 tingkat. Apabila disemak di dalam AlQuran, pada ; Surah ke 9 adalah surah AL-TAUBAH (surah ini tidak dimulakan bacaannya dengan kalam Bismillah). Surah ini ada 129 ayat. Dari ayat 1 hingga 93 ia berada di Juzu’ ke 10 dalam Al-Quran, manakala seterusnya dari ayat 94 hingga akhir (129) – ia berada di Juzu’ ke 11 dalam Al-Quran.

Apabila disemak pada surah ini (surah 9), juzu’ ke 11 & ayat ke 110, kita akan bertemu dengan cerita BANGUNAN (mula dari ayat 109-110) iaitu:
(109) Maka apakah orang-orang yang mendirikan bangunan (masjid) atas dasar taqwa kepada Allah dan keredhaanNya itu lebih baik, atau orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh, lalu (bangunan) itu roboh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam? Allah tidak memberi petunjuk kepada orang yang zalim.
(110) Bangunan yang mereka dirikan itu sentiasa menjadi penyebab keraguan dalam hati mereka, sampai hati mereka hancur. Dan Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.
(sumber: http://taufiqduta.blogspot.com/2010/12/rahsia-angka-11-dan-tragedi-911.html)


Tidak serikkan kita setelah ditimpa Tsunami?


Kemaman –- Tragedi ombak besar atau tsunami yang melanda negara ini terutama di utara dan pantai barat semenanjung yang mengakibatkan ramai kehilangan nyawa dan kemusnahan harta benda...

Sehingga setakat ini 63 orang disahkan terkorban manakala 26 masih lagi hilang, beratus-ratus rumah dan kenderaan musnah apabila ombak besar atau tsunami akibat gempa bumi kuat di perairan Sumatera, melanda pantai Pulau Pinang, Perlis, Kedah, Perak dan Selangor Ahad lalu.

Ombak besar turut melanda Indonesia, Thailand, India, Sri Lanka, Maldives, Myanmar dan Bangladesh meragut kira-kira 23,339 nyawa, dengan Sri Lanka mencatat kematian tertinggi.

Tsunami mencapai ketinggian enam meter itu menyusuli gempa bumi 8.9 skala Richter itu, paling kuat dalam tempoh 40 tahun. Ia berpusat di Latitud 3.1 Utara dan Longitud 95.5 Timur, 590 kilometer dari sini dan 680 kilometer dari Kuala Lumpur.

(sumber: http://www.pemudaumno.org.my/modules.php?name=News&file=article&sid=3683)


Fenomena banjir di Malaysia..

Beberapa negeri di selatan Malaysia terutamanya Johor telah dilanda banjir besar mulai 18 Disember 2006 akibat hujan lebat yang mencurah-curah. Banjir ini merupakan yang paling teruk di Malaysia abad ini. Banjir ini turut dirasai negeri-negeri jiran seperti Pahang, Melaka dan Negeri Sembilan. Banjir ini berlaku ketika musim tengkujuh di Keantan dan Terengganu. Taufan Utor dikatakan merupakan punca hujan luar biasa ini... Selepas air mulai surut, banjir kedua berlaku ketika orang ramai mula berpindah balik ke rumah selepas banjir pertama yang mengorbankan sekurang-kurangnya 17 orang


Johor merupakan negeri yang paling teruk terjejas akibat banjir ini. Batu Pahat, Johor Bahru, Kluang, Kota Tinggi, Mersing, Muar, Pontian dan Segamat telah dilanda banjir. Hubungan ke Kota Tinggi dan Segamat telah terputus terus. Antara Sehingga 90,000 orang telah dipindahkan dan bekalan makanan di pusat pemindahan dilaporkan terhad.


(sumber: http://ms.wikipedia.org/wiki/Banjir_di_Malaysia_2006-2007)

Negeri-negeri tersebut yang jarang dilanda banjir teruk dan pertama kali berlaku pada 2006 dan sekarang yang kali kedua pada tahun ini, 2011.Tidakkah rase pape yang pelik??


Kemelut politik Mesir..

POLITIK Mesir terus bergolak. Desakan rakyatnya supaya Hosni Mubarak meletak jawatan terus berkumandang melalui demonstrasi massa. Apa yang berlaku di Mesir itu merupakan gelombang pergolakan politik di negara-negara Arab yang bermula di Tunisia.

Namun, setakat ini Mubarak kelihatan sukar untuk mengalah. Malah, presiden yang dianggap diktator itu mengerahkan pasukan keselamatan mengawal dan menundukkan kebangkitan rakyat itu.


Mubarak juga melihat bahawa kekuatan internet sebagai medium penyebaran maklumat dan jaringan sosial yang berpengaruh mampu melonjakkan momentum kebangkitan rakyat yang sekali gus menjadi ancaman dan senjata yang dapat memusnahkan penguasaan politiknya.

Justeru, beliau turut mengambil langkah memutuskan hubungan internet bagi mengawal merebaknya kebangkitan rakyatnya. Beliau juga telah melaksanakan perintah berkurung.

Statusnya demonstrasi jalanan sudah bertukar kepada revolusi berdarah. Pemberontakan massa ini disertai oleh hampir seluruh lapisan masyarakat yang merangkumi pelbagai kelompok dan kelas sosial yang luas sama ada dari kelompok miskin, kelas menengah, kaum terpelajar dan kelompok politik pelbagai ideologi yang dengan lantang menyeru pembebasan dari rejim diktator dan korup. Mereka mahukan perubahan politik yang lebih demokratik dan kerajaan yang memperjuangkan nasib rakyat.

Seperti juga di Tunisia, punca berlakunya kebangkitan rakyat di Mesir adalah didorong oleh kezaliman rejim yang berkuasa, ketidakadilan, kemiskinan dan kekangan terhadap demokrasi. Amat jelas, senario pergolakan politik yang berlaku di Mesir itu menunjukkan bahawa kepemimpinan Mubarak telah kehilangan kepercayaan rakyat. Sebenarnya rakyat telah lama memendam perasaan tidak puas hati.


Kadar kemiskinan di negara itu masih tinggi dan kadar pengangguran semasanya pula mencapai hampir 10 peratus. Ini bermakna sepanjang pemerintahan Mubarak, rakyat tidak begitu dipedulikan sehingga kegelisahan rakyat dimanifestasikan melalui demonstrasi massa.

Satu lagi persoalan yang bermain di fikiran kita ialah siapakah yang memimpin dan menerajui kebangkitan rakyat Mesir itu. Mungkinkah Ikhwanul Muslim atau ada parti atau gerakan yang lain?

(sumber: http://www.azhar.cz.cc/2011/02/kemelut-mesir-bimbangkan-as.html)


Mohon kita ambil iktibar dengan petanda dunia semakin di penghujung usia. Menuggu masa untuk meletuskan kemarahan kepada kita, khalifah di muka bumi ini. Kita yang semakin hilang sikap keadilan dan kebijaksanaan memimpin dunia..

Wallahua'lam..

Feb 8, 2011

Hidup + Mati = Mamai

Assalamualaikum w.b.t

Pukul 1.30 am. Ana masih cuba bulatkan mata yang dah start nak tertutup ni.Sangat mengantuk!!huhu..Tengah nak paksa diri try lukis Kinematic Design Gear Box ni. Gear pun nak kene lukis.Tak reti pun nak buat.Last2 tengok member punya jawapan.Tak malu sungguh!hehe..

Tapi dalam ngantuk2 ni juga ana ketegak sangat nak update blog (loghat kedah dah keluar).ngeh3!Sebenarnya ana nak cerita pasal Hidup dan Mati. Ada kaitan dengan Mamai ke tak pun ana taktaw.hehe..


Sudah 23 Tahun Hidup Buat Apa??

Ana baru perasan umur ana sudah menjangkau suku abad (dah nak dekat umur 24 tahun --> 25 tahun). Bila kira ikut abad ni baru terasa diri ni dah tua. Maknanya dah hidup lama dah kat dunia ni!aish,tapi tula kan. Bila fikir2 balik, sepanjang 23 tahun lebih ni bape banyak masa yang ana telah manfaatkan. Lepas kira2 bahagi, tolak, tambah, berikut masa yg ana spend untuk aktiviti2 sepanjang 23 tahun (taktaw betul tak kira ni.ngehehe..):

1) Tidur = 83950 jam = 9.6 tahun

2) Makan = 6296.25 jam = 0.7 tahun

3)Aktiviti sampingan (buang air, mandi, berborak, facebooking, buang masa..huhu..) = 41975jam = 4.8 tahun

4) Aktiviti yang boleh dikira bermanfaat = 69258.75 jam = 7.9 tahun


Ish3! Lamanya tidur!huhu..Dekat 10 tahun tuh!


Sudah Ready Nak Hadapi Saat Mati?


Ha, ni soalan maut ni.huhu..Siapa2 pun kalo kene zasss dengan soalan ni mesti takda siapa yang mampu jawab.
Takutnya!!Ana sudah tentu tak ready lagi. Banyak lagi yang belum diperbaiki dalam diri ana yang daif ni. Umur makin lanjut. Makin bertambah usia, makin dekat dengan mati.Takda yang nak dibanggakan dengan usia dan kematangan kalau bila bab mati kita bagi macam2 alasan untuk diminta dipanjangkan umur..
So, kene beringat setiap masa. Hidup itu InshaAllah, Mati itu Pasti!Macam mana ana nak berjumpa dengan Allah ni kalo masa yang bermanfaat ana gunakan cuma 7.9 tahun dari 23 tahun??Malu dan sangat malu!!


So, Jangan Mamai!!

Kita hidup di dunia jangan MAMAI.
Jasad kita hidup, tapi jiwa kita mati..

Otak kita berisi, tapi sempit tidak berfikir..

Hati kita kelat tidak berperasa, berlumut tanpa penyucian..

Ruh kita berkeliaran, bernyawa tanpa pimpinan..

Sihat tulang empat kerat, tapi berkarat tidak bermanfaat..

Hidup yang diukur hanya sekali..

Hidup yang dibalas selamanya tiada berhenti..

Mati itu intermediate kehidupan abadi..
Maka janganlah kita MAMAI tanpa kesedaran..

Kelak kesal tiada penyudahan..

Manfaatkan hidup dengan pengabdian kepada Tuhan..




P/s: Masa yang bermanfaat bukan untuk kepentingan diri sahaja, tapi untuk maslahat manusia dan segala hidupan kat dunia. Jangan jadi macam HUSNI MUBARAK (Dia ialah Muhammad Hosni Sayid Sayid Ibrahim Mubarak (bahasa Arab: محمد حسنى سيد مبارك; lahir 4 Mei 1928)umur 82 tahun merupakan Presiden Mesir ke-4 sejak 1981) Memanfaatkan hidupnya dengan kezaliman!


Antaranya jasa Hosni Mubarak ialah membantu tindakan zalim Rejim Zionis mengenakan kepungan dan sekatan ekonomi terhadapa rakyat Palestin di jalur Gaza selama lebih tiga tahun dengan menutup pintu sempadan Mesir-Gaza di Rafah yang yang merupakan satu-satu pintu masuk ke Gaza melalui Mesir.

Dalam masa yang sama Israel termasuk AS faham benar sikap zalim Hosni Mubarak terhadap rakyat Mesir selama ini. Hosni Mubarak telah memerintah Mesir secara kuku-besi selama 30 tahun. Pemerintahan beliau tidak mengenal dan tidak menghormati langsung demokrasi. Hak asasi manusia suatu yang asing untuk beliau. Penjara hatta hukum bunuh adalah jawapan kepada sesiapa yang cuba menentang kerajaan . Kekayaan negara hanya untuk beliau, keluarga dan kroni. Hasilnya Mesir menjadi negara yang mundur dan miskin. (sumber http://www.pacemalaysia.net/index.php?option=com_content&view=article&id=222:siapa-selepas-hosni-mubarak-demokrasi-ataupun&catid=7:featured-articles&Itemid=15)


ZALIMKAN?????

Sama-sama kita muhasabah diri..Wallahua'lam..

Feb 6, 2011

Kene Tag Lagi.Bab Wedding Plan Pulak Da..


Assalamualaikum w.b.t.

Cik Atiqah suke tanya bab2 kahwin ni kan??Sensitip tol bab ni taw.Baru-baru ni ana balik umah, adik2 ana dok perli bab kahwin ni.Tapi, ana rasa cam muda lagi, tak ready lagi.haha..poyo je kan?

Ok, untuk tidak menghampakan sahabat ana yg sorang ni, Cik Atiqah, ana pun jawab gak la soalan2 dia.hehe..

Berikut adalah dialog tersebut:

Cik Atiqah:How old are you?

Ana:Almost 24.huhu..

Cik Atiqah:
Are you single?
Ana:Tengah cari calon lagi..
Cik Atiqah:Teetttt!!anda tidak menjawab soalan.
Ana:hehehe..ye2, single lagi setakat ni..

Cik Atiqah:At what age do you think you'll get married?
Ana:Soalan ni susah sikit nak jawab, sebab tak tahu bila calon tu datang.haha..
Cik Atiqah:Cukup penerangan itu.anda perlu straight to the point.
Ana:Kwang3!!target umur 25 nanti.Ikut sunnah.hehe..

Cik Atiqah:
Do you think you'll marry the person you are with now?
Ana:Kan dah jawab tadi, single.huhu..

Cik Atiqah:
If not, who do you want to marry?
Ana:Kita tengok siapa yg kena!haha..

Cik Atiqah:
Who will be your bridesmaid & bestman?
Ana:Cik Atiqah nak jadi tak?hehe..I nak offer u ni.
Cik Atiqah:......(Diam dan tersipu malu.Sambil terkuit2 meja depan mata.Diam tanda setuju).=)

Cik Atiqah:Do you want a garden/beach or traditional wedding?
Ana:Garden mane lak nak buat?huhu..Kebun sawit bykla kat johor tu.Beach?Kalo kene lambung ombak time makan beradab tu camne plak nak buat.huhu..
Traditional sudah..=)

Cik Atiqah:
Where do you plan to go on honeymoon?
Ana:Nak pegi korea.ngeh3!!
Cik Atiqah:Demand!

Cik Atiqah:How many guests do you think you'll invite?
Ana:Tengok budget.hehe..Tapi insha Allah sume yg ana kenal ana jemput je..

Cik Atiqah:Will that include your exes?
Ana:Apa punye soalan ni Cik Atiqah?U suke tanye pelik2.I tak penah ada exes2 ni.huhu..


Cik Atiqah:How many layers of cake do you want?
Ana:Sekarang orang main cup cake.Comel!hehe..



Cik Atiqah:
When do you want to get married, morning or evening?
Ana:Malam kot.Sejuk sikit (ada kaitan ke??).

Cik Atiqah:Name the song/tune you'd like to play at your wedding.
Ana:Barakallah by Maher Zain..hehe..

Cik Atiqah:
Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork & knife?
Ana:Tengok jenis makanan.kalo makan liat2 ni, terpelanting garpu ngan pisau tu susah la plak.huhu..

Cik Atiqah:
Sirap atau air pepsi?
Ana:Apa barang sirap, pepsi.haha..
Cik Atiqah:U mmg suka tak menjawab soalan kan?
Ana:Haha..tak pikir lagi la nak buat air apa..

Cik Atiqah:Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Ana:Pegi lawat2 sedara mara dulu dalam 2,3 hari.pastu baru pg.hehe..

Cik Atiqah:Money or household items?
Ana:Both..

Cik Atiqah:How many kids would you like to have?
Ana: 6 or 7..=)

Cik Atiqah:Will you record your honeymoon in DVD/CD?
Ana:Nak2!!hehe..


Angan-angannya..


Pelamin camni ok gak kan?simple..



Nak baju macam kat atas ni tp taknak ada body shape.simple tp cantik.wewe..



Kalo orang tua2 tahu orang zaman sekarang duk cite bab2 kahwin ikat public ni, mesti diorang cakap anak dara zaman sekarang ni gatai da no.huhu..tapi sebenarnya ikut logic, takda masalah apa pun. kalo orang muda2 dah nak kahwin, mak ayah dia wajib kahwinkan, anak dia tu.Ni ikut pendapat Islam.Lebih baik dari biarkan anak2 muda ni berdating tak tentu hala.tu ramai berzina tu.huhu..

Tapi, yela kan.kahwin ni bukan senang.pas kahwin lagi bertambah tanggungjawab.bukan nak kahwin main2 cam budak2 dulu tu.main cekup je sape calon suami or isteri.huhu..
So, pikir la dulu sbm dirikan rumah tangga.jangan tak sampai bape bulan kita da tak boleh adapt dgn life pas kahwin. sblm kahwin da biasa hidup bebas, nak pegi mane pun takde kene mintak kebenaran.mak ayah tak larang.tp pas kahwin mesti suami da larang.hehe..

Sblm kahwin kene penuhkan ilmu di dada. terutama ilmu agama. jangan nanti kita jahil bab hukum nikah kahwin dan cerai talak sume2 tu. Bab ibadat pun jgn lupa. Masalah psgn suami isteri skrg ni ialah mempermain2kan cerai talak. Beringat semula menyesal.Takut lah pada murka Allah.

Panjang lebar dah ceramah ana ni.kuikui..Bukan apa, just untuk ingat-mengingati.

Monolog dalaman: Mampus la kalo makcik & pakcik ana bace entry ni.tak pasal2 kene cubit balik nanti.gatai da sgt nak kahwin bdk Tasha ni.huhu..

Kepada Cik Siti Masleha,awak telah di tag. Sila la jawab kat blog awak ye.hehe..

wallahua'lam..

Jan 28, 2011

Dia Tidak Pernah Mengecewakan Kita..




Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah. Segala pujian hanya buat Allah..

Pejam celik dah masuk pertengahan sem..rase mcm tak sempat nak wat byk bende.huhu..Insha Allah esok, 29hb ana akan pulang ke rumah, melepaskan rindu pada family tuk seminggu..
Tapi keje sgt la byk.tersalah plan plak hari tu..igt nk stay kat hostel siapkan apa yg patut, tp da terbeli tiket.huhu..takpela, kene pg plan ke2,bwk sume keje2 balik umah.hehe..bolehke nak wat??Buku tebal2 tu nak bawak balik umah??ha,itu yg kita taktaw..wewe..harap buku tu tak terperap dalam beg jela nanti.hehe..
Insha Allah, ana mesti rajin balik umah nanti..takleh nak tangguh keje..takut naik cuti dah kelam kabut.huhu..

Back to the topic."Dia Tidak Pernah Mengecewakan Kita"
Dia tu sape?Dia tu Allah yang telah menciptakan kita dan yang mengaturkan segala takdir buat kita.
Sememangnya kita takkan dapat tahu Dia itu bagaimana rupanya sehinggalah sampai satu saat diakhirat kelak. Namun, sebagai hambaNya yang telah mendapat segala bentuk takdir, kita jarang hendak melahirkan sepenuh perasaan cinta kita kepadaNya.Mungkin sebab manusia hanya cinta pada yg zahir sahaja, maka susah hendak memupuk cinta yang 1 ini..

Jika difikirkan, kita hanya mencariNya bila perlu dan ketika dalam kesusahan.Ketika dunia kita penuh dengan pelangi yang indah, sgt jarang tuk kita mengingatinya dan sujud sepenuh hati kepadaNya.Tapi, Dia tidak pernah melupakan kita.Dia sentiasa mencari kita. Mesti Dia sedihkan??

Dalam hidup ni, kita hanya menghargai orang yang berjasa kepada kita je. Memberikan hadiah, mengucapkan kata-kata yang indah dan menyayangi manusia itu sepenuh hati kita. Tapi, kita jarang sekali menghargai Dia, beromantis denganNya dan mencintai Dia dengan seluruh jiwa raga kita. Sedangkan Dia sentiasa mengurniakan rahmat dan kasih sayangNya buat kita. Tak patutkan kita buat mcm tu??


Ketika kita tiada sesiapa di sisi, Dia ada di samping kita.
Ketika kita perlukan kekuatan, Dia ada untuk menguatkan kita.
Ketika kita dalam kesesatan, Dia ada untuk membimbing kita.
Ketika kita kesedihan, Dia ada untuk menghiburkan kita.
Ketika kita dalam kesusahan, Dia menawarkan pertolongan.
Ketika kita dikecewakan oleh manusia, Dia tidak pernah mengecewakan kita.

Dalam kita membuat dosa, Dia tidak pernah meluputkan keampunanNya.
Dalam kelalaian kita untuk beribadat, Dia tidak pernah terus menghukum kita.
Dalam kita kufur dengan nikmatnya, Dia tidak pernah lupa memberikan rezeki buat kita.
Sebab Dia tidak suka mengecewakan kita..
Maka, seindah-indah cinta, bila kita mencintaiNya.
Kerna Dia yang layak untuk dicinta..
Dia yang sempurna segalanya, tidak pernah membenci dan tidak pernah menzalimi..

Wallahua'lam..